Grip kracht

Deel dit bericht op:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Grip kracht is enorm belangrijk om bij jouw trainingsprogramma te implementeren.Verschillende studies waarbij onderzoek is gedaan naar de grip kracht suggereren dat millennials aanzienlijk zwakkere handgrepen hebben dan jongeren van 30 jaar geleden. In deze blog lees je waarom je aandacht zou moeten geven aan het trainen en ontwikkelen van jouw grip kracht en krijg je tips mee om dit effectief te kunnen doen!

HET BELANG VAN GRIP KRACHT

Grip kracht is een combinatie van knijpkracht en sterke onderarmen. Met verschillende sporten en oefeningen kan grip kracht de bepalende factor zijn dat je niet optimaal prestatie kunt leveren. Bij het boksen kan grip kracht je net dat krachtigere stoot geven of bij boulderen gaat het net wat makkelijker om voort te bewegen. Bij het fitness wordt het uitvoeren van de compound oefeningen, zoals de deadlift net wat makkelijker als jouw grip kracht goed ontwikkelt is.

Om de beste versie van jezelf te zijn moet je ook aandacht besteden aan grip kracht!

VERKLARING

Het is algemeen bekend dat we steeds meer een sedentair levensstijl aanhouden. De verklaring voor zwakkere handgrepen heeft veel te maken met de bewegingsgedrag. Waar in mijn jeugd nog veel buiten werd gespeeld, besteedt de jongere generatie veel meer tijd binnenshuis. In plaats van fysiek actief buitenshuis te zijn, zijn de jongeren vaak meer binnenshuis zittend en spelend met elektronica. Je iPhone vasthouden vereist minder grijpkracht dan in bomen klimmen of andere activiteiten doen waarbij je uitgedaagd wordt. We kunnen erom lachen, maar uiteindelijk heeft dit ernstige gevolgen voor de komende generaties.

GRIP KRACHT VS DE LEVENSVERWACHTING

Het eerste probleem is dat zwakte in jouw handen een symptoom is dat een tekort aan jouw algehele fysieke kracht en functie onthult. Grip Kracht is letterlijk gekoppeld aan de levensverwachting en is een nog betrouwbaardere voorspeller dan bijvoorbeeld bloeddruk.⁠

Wil jij de beste versie van jezelf worden en het optimale bereiken? Neem het van mij aan, dan moet je elke deel van je lichaam optimaal trainen!

STUDIES OVER GRIP KRACHT

Meerdere onderzoeken hebben aangetoond dat de mate van grip kracht bij oudere populaties een voorspeller is voor het aantal opnames in ziekenhuizen. Over het algemeen worden oudere patiënten met een grotere grip kracht aanzienlijk sneller uit het ziekenhuis vrijgelaten dan mensen met een zwakkere grip kracht.⁠

KORTOM

Om een ​​samenvatting te geven: je grijpkracht is een indicator voor de algehele status van je gezondheid, vitaliteit en mortaliteit! ⁠

Implementeer grip kracht training in jouw trainingsprogramma of die van je klanten. Voornamelijk als je met kinderen werkt! Laat ze klimmen, houd meerdere vormen vast en zorg dat de IPHONE, IPADS OF GALAXY’S UIT STAAN!

Deel dit bericht op:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Wellicht ook interessant

Scroll naar top