Je gezonde darmen

Deel dit bericht op:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Het principe dat van belang is om af te vallen, droger te worden of gewichtsreductie plaats te laten vinden is het creëren van een negatieve energiebalans. Voor elk individu is dit proces echter anders. Wat anders kan zijn, is de opname capaciteit van voeding dat het lichaam aankan. In deze blog lees je welke aspecten belangrijk zijn naast het creëren van een negatieve energiebalans.

GEWICHTSREDUCTIE / AFVALLEN / DROGER WORDEN

Is het tellen van de calorieën om een negatieve energiebalans te creëren voldoende of moeten we nog ergens anders rekening mee te houden? Wat denk jij? Laat je gedachte even 10 secondes over gaan voordat je verder leest.

Oke, let’s go voor wat meer info om jouw leefstijl te optimaliseren!

De focus zal komen te liggen op je darmen.

Het optimaal opnemen van je voeding is belangrijk. Kijk daarom naar wat voor jouw werkt! Krijg je last of uitslag van een bepaald product, stel je dan de vraag of het wel optimaal is datgene wat je consumeert!

WIST JE DAT?

  1. 1 op de 5 Nederlanders met regelmaat last van de darmen heeft?
  2. Een optimaal functionerende darm neemt 92-97% van de gegeten voeding op.
  3. We nemen tot wel 38% meer op van pindakaas dan pinda’s. Denk je dat soortgelijk percentage het geval zal zijn bij andere producten? Misschien bij tomaat vs ketchup? Laat het weten in de comment wat jij denkt ;).

3 BELANGRIJKE PUNTEN

Hoeveel trainers en coaches wel niet eenvoudig denken om iemand af te laten vallen. Ik zal je even een reminder te geven om niet in kaders te denken… dit geldt in alles in het leven!

In het creëren van een negatieve energiebalans zijn ook de volgende punten belangrijk:

  1. Opname capaciteit van de darmen
  2. Gemiddelde opname capaciteit. De hoeveel kcal dat een product bevat, betekent niet direct dat je ook al die calorieën opneemt.
  3. Product A versus product B. Zie de genoemde voorbeeld bij wist je dat?
Je kunt ook zelf pindakaas maken met pinda’s. Voeg er wat kokosolie toe en mix het om er een smeuïge pindakaas van te creëren!

Dit zijn slechts een aantal voorbeelden die ik aankaart. Als coach streef ik naar optimalisatie in elk mogelijk aspect van de leefstijl. Zo zijn er nog talloze andere voedingsproducten om even bij stil te staan. Van belang is om te kijken wat werkt voor jou als individu. Als je last krijgt van je darmen bij het consumeren van een voedingsproduct, stel jezelf dan de vraag hoe dit kan komen?

Deel dit bericht op:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Wellicht ook interessant

Scroll naar top