Krachttraining

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Man, vrouw, jong, oud, atleet of recreatieve sporter, ik vind dat iedereen baat zal hebben bij krachttraining. Ik ben hier misschien een beetje bevooroordeeld, omdat ik zelf een krachttrainer ben, maar het is echt waar! In deze blog lees je welke voordelen krachttraining met zich mee brengt en waarom jij aan krachttraining zal moeten doen.

Krachttraining

Er is geen andere trainingsmethode die zo’n breed scala aan resultaten kan produceren, zoals krachttraining het doet. Kracht is per definitie ‘het vermogen om maximale kracht uit te oefenen’.

Krachttraining kan ook met je eigen lichaamsgewicht. Je hebt maar een klein beetje weerstand nodig om te zeggen dat je aan krachttraining doet!

Tudor Bompa

Een mooie citaat die mij is bijgebleven van sportwetenschapper Tudor Bompa:

Kracht is de moeder van alle mogelijkheden.”.

Krachttraining is een prioriteit in een trainingsprogramma’s van de mensen die ik coach. Waarom? De overdracht naar gezondheid, prestaties en lichaamssamenstelling met krachttraining is namelijk geweldig.⁠ Het is bewezen dat krachttraining effectiever is in het verbeteren van de lichaamssamenstelling dan alleen cardiotraining.

Blog

De blog ‘Krachtraining vs Cardiotraining’ is te vinden op de website!

Cardio- vs krachttraining
Check de blog ‘Cardio vs Krachttraining’ om het verschil tussen die twee te begrijpen!

10 Voordelen

Laten we eens kijken naar enkele andere voordelen van krachttraining: ⁠

  1. Het verbetert de lichaamssamenstelling.⁠
  2. Ook verbetert het de spieronbalans en houding
  3. Bij complexe bewegingen is er kracht nodig van kleinere spiergroepen. Krachttraining zorgt voor een verbetering in kracht van de kleine spiergroepen. Dit zorgt ervoor dat je complexe bewegingen kunt uitvoeren met minder risico op een blessure.
  4. Het verbetert de neuromusculaire efficiëntie. Je zal sneller en gemakkelijker meer spiervezels kunnen activeren in een kortere tijd.
  5. Het beschermt de botgezondheid en spiermassa.⁠
  6. Het is een voorwaarde voor de ontwikkeling van energie.⁠
  7. Helpt u bij het ontwikkelen van betere lichaamsmechanica.⁠
  8. Het helpt bij het beheren van chronische ziekten, zoals diabetes, obesitas of COPD.⁠
  9. Met krachttraining kan je genetische beperkingen overwinnen.⁠
  10. De lijst kan zo nog even doorgaan, maar als afsluiting levert krachttraining meer zelfvertrouwen op. Net als een avonturier leer jij jouw lichaam op alle vlakken beter kennen en ontdek je dat je prestaties behaalt waar je misschien nooit bij stil hebt gestaan!
Krachttraining met een goede Personal Trainer levert je aanzienlijk meer en gemakkelijker resultaat op!

Wil jij een geweldige Personal Trainer die jou begeleidt in het behalen van jouw doelen? Kies dan voor een Personal Trainer die geweldig is in het programmeren van krachttraining voor optimaal resultaat. De resultaten spreken voor zichzelf!

Coach Berkay

Wellicht ook interessant

Leefstijl

Vijf tips voor thuis sporten

Thuis sporten? Dat klinkt lekker makkelijk, maar ga je het ook echt doen? Zo houd je het vol ook als je normaal een sportschoolfanaat bent. Je checkt in deze blog 5 tips om thuis het trainen effectief en leuk te houden. Het is van belang dat je altijd start met de mogelijkheden die je op

Training

Thuis fitnessen, de drie beste workouts

We zijn al meer dan een jaar verder en kunnen helaas door de corona maatregelen niet sporten in de sportscholen, PT studio’s en is het samen buiten trainen ook wat moeilijker geworden. Het leven van ons allemaal wordt beïnvloed. Corona krijgt de volle aandacht, maar de beste medicijnen om een sterk immuunsysteem te krijgen zijn

Scroll naar top