Nieuwjaar voornemens

Deel dit bericht op:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Elke jaar hebben mensen goede voornemens om hun leven te beteren: minder drinken en roken, meer en vaker gaan sporten en meer ‘Quality Time’ met het gezin. Niet te vergeten zijn er ook voornemens waarbij het hart op de goede plek ligt, zoals het helpen van anderen. Die mooie plannen lopen meestal in de soep. Jammer, maar dat geeft niet, want coach Berkay komt jou op weg helpen.

Nieuwjaar voornemens. Is het jou al gelukt?

Het is een maand geleden dat we het einde van het jaar benaderd hebben. Januari was voor jou de perfecte tijd om jouw doelen een boost te gaan geven met de goede voornemens die je had gemaakt. Hoe sta je er echter nu voor?

Laat mij jou even verder op weg helpen. In deze post check je mijn 6 tips om je verder op weg te begeleiden en je doelen toch te laten behalen!

Tip 1 | Periodiseer het jaar

Beperk het aantal nieuwe jaarresoluties dat je maakt en verdeel het over periodes van 3 of 4 maanden. Noem een ​​of twee doelen die je gedurende 3 of 4 maanden wilt behalen, zodat je geleidelijk werkt aan het grote plaatje! Je kan het beste een actieplan maken dat bestaat uit kleinere stappen en mijlpalen die op elkaar voortbouwen, maar wees niet bang om groots te gaan met jouw algemene jaarlijkse doel. Ik plan mijn volledige jaar van tevoren zo gedetailleerd mogelijk en snijd het in stukken van 6 maanden – 3 maanden – 1 maand – 1 week doelen.⁠

Tip 2 | Focusblokken

Zorg ervoor dat jouw doelen 100% van jou aandacht krijgen. Werk met focusblokken van maximaal 3 uur wanneer je aan je belangrijkste ding werkt. Gooi alle afleiders weg, zelfs als dat betekent dat je je telefoon moet afsluiten! ⁠ ⠀

Tip 3 | Discipline

Discipline maakt geen doelen, goede gewoonten wel. Bepaal welke goede gewoonte je zal helpen je doel te bereiken en richt je discipline op het maken van de gewoonte automatisch. Zodra de gewoonte is gecreëerd, vereist het bijna geen discipline om te handhaven.⁠ ⠀

Tip 4 | Planning

Plan uw week van tevoren en maak een gedetailleerde planning voor elke dag. Neem uw focusblokken op en voeg uw training direct na hen toe. ⁠ ⠀

Tip 5 | Saldo

Vergeet om alles te proberen in balans te houden, het is onmogelijk. Gebruik je doelen om erachter te komen wat het meeste van je aandacht nodig heeft en wat er achter kan worden gezet. Dit geeft jou benodigde de tijd om jouw topprioriteiten de meeste focus te geven.⁠

Deel dit bericht op:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Wellicht ook interessant

Scroll naar top