Stress verminderen

Deel dit bericht op:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Stress heeft een grote invloed op jouw lichaam. Incidentele stress (voor kortere periode) kan een goede zaak zijn, maar chronische stress (voor langere termijn) is slecht en voorkomt dat jij jouw doelen bereikt.

In deze blog deel ik 5 mogelijkheden om jouw stressniveau te verminderen, zodat jij beter controle weet te krijgen en voor de lange termijn jouw leefstijl optimaal houdt!

Stress

Het verminderen van stress gaat je op alle vlakken verder helpen. We bespreken hieronder 5 tips die jou kunnen helpen om je stressniveau beter te kunnen reguleren.

Ademhaling

Het is het eerste wat we doen als we worden geboren. In het leven is ademen normaal en denken mensen er niet aan. . Ga een minuut zitten en concentreer je op je ademhaling, probeer te ademen vanuit je buik. Je zal onmiddellijk ontspannen. Doe dit 10 minuten voordat je gaat slapen en de kans is groot dat je ook een betere nachtrust krijgt.⁠

Roken heeft een enorme negatieve impact op de longen en conditie. Stop met roken en steun de mensen in jouw omgeving bij het stoppen met roken!

Matig intensief bewegen

Ga wandelen of een stukje fietsen. Vooral in de ochtend kan een wandeling van 10 minuten in de natuur wonderen doen. In de ochtend ben je vaak lekker wat scherper en meer gefocust en het zorgt er nog eens voor dat je al je dag bent begonnen met wat beweging. Stel je het uit naar de avond dan wordt het steeds lastiger om het ook daadwerkelijk te gaan doen. Wat je ook doet, begin je dag ontspannen!

To do list

Schrijf geen 19 dingen die je op één dag wilt gaan doen. Je zult overweldigd raken en het zal onmogelijk zijn om alles voor elkaar te krijgen. Schrijf 1 ding op dat het belangrijkst is voor die dag en schrijf 2 extra kleinere punten op om te gaan doen. Zorg ervoor dat je ze afrond om je belangrijkste dingen gedaan te krijgen. Blijf je lijst controleren en je zult merken dat je meer voldoening haalt uit datgene wat je doet en gedaan hebt gekregen en dat je meer ontspannen bent.⁠

Plannen van sporten tot aan het werken kan je enorm op weg helpen om jouw leefstijl te optimaliseren!

Weet wat je wilt eten

Keuze stress! Weet in ieder geval wat je wilt eten en eet dat dan ook op die dag. Bereid je maaltijden voor en zorg ervoor dat je maaltijden klaar zijn voor de dag, zodat je je geen zorgen hoeft te maken. Het gebeurt veel met mensen die gezond willen eten, maar worstelen met het bereiden van maaltijden. Ze benadrukken dat ze gezond willen eten, maar zijn niet voorbereid.

Koppel het los!

Plan een paar ontkoppelingsdagen of zelfs vakanties. Zet je telefoon, computer, wifi, televisie uit … Al je media. Je hersenen zullen je hiervoor bedanken.⁠

Vakantie is een periode dat je niet werkt. Doe dat dan ook niet of beperkt je tot een hoeveelheid!

Neem contact op om te kijken naar wat de mogelijkheden voor jou kunnen zijn om jouw doelen te kunnen realiseren. Authentieke coaching en educatie de sleutel tot resultaten die eeuwig duren. Bij Optimaal Leefstijl richten wij ons op gespecialiseerde en kwalitatief hoogwaardig niveau van coaching

✉info@optimaalleefstijl.nl
📞06-17921171

Coach Berkay

Deel dit bericht op:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Wellicht ook interessant

Scroll naar top