Vet verliezen

Deel dit bericht op:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Bij het verliezen van vet is het belangrijk om een plan te volgen en vertrouwen in het plan te hebben. Als je niet het juiste plan volgt dan zal je fysiek er minder goed uit zien. Deze blog geeft je middels twee duidelijke voorbeelden hoe het komt dat persoon 1 er niet goed uitziet tijdens het verliezen van gewicht en persoon 2 wel. Verschillende processen zijn namelijk hiervoor verantwoordelijk.

Eet meer om vet te verbranden!

Wanneer ik een intake afneem om de voedingsgewoonten van mijn coachees te checken, zie ik vaak dat ze veel te weinig eten. In volledige wanhoop weten ze niet wat ze moeten doen om er goed uit te kunnen zien.

Redenen

  1. Er wordt gelogen over de voedselinname. Dit gebeurt vaker dan je denkt.
  2. Ze eten gewoon te weinig en het lichaam verkeerd in hongersnood.

Mevrouw 1

Zij volgt een dieet van 1000kcal met verbranding van 2100kcal/dag. Het lichaam probeert wanhopig metabolische processen te vertragen en vet te behouden om te overleven. Ze haalt 1400kcal uit voorraden op dag één.

De komende dagen zal haar lichaam vertragen tot 50% onder haar basaalmetabolisme en er zal spierafname plaatsvinden. Op dit moment zal de verhouding van gewichtsverlies door eiwitten toenemen en het gewichtsverlies door vet zal afnemen.

Naarmate vet meer dan het dubbele van de ruimte inneemt die eiwit doet, zal het verschijnen van grootteveranderingen snel afnemen en het grootste deel daarvan zal afkomstig zijn van een aanzienlijke vochtverschuiving.

Door caloriebeperking dalen testosteronniveaus, stijgt het oestrogeenniveau en wordt meer water vastgehouden. Voeg hier de glycogeen uitgeputte spieren aan toe en dingen zien er een beetje losser uit dan normaal.

De snelheid van vet verliezen is afhankelijk van het individu. Heb vertrouwen in het plan en luister naar jouw coach!

Mevrouw 2

Zij zit op 2100 kcal/dag + traint om een tekort te creëren en gewicht te verliezen.

De extra calorieën en gewichtstraining ondersteunen de productie van testosteron, vocht wordt beter beheerd en cellen trekken er ook meer vocht in aan. Hierdoor zien spieren er voller uit en zie je er ook slanker uit.

De verhouding vet die ze verliest is hoog omdat het lichaam spieren efficiënter behoudt. De stofwisseling vertraagt ​​tot de verminderde calorie-inname, maar wel ongelooflijk langzaam.

Omdat de beperking in voedingskeuzes niet zo extreem is, is deze aanpak duurzamer, net zo snel, efficiënter, aangenamer en leent het zich voor langdurig vetverlies.

Vet verliezen moet verantwoord gebeuren, zodat je niet terugvalt op jouw oude gewoontes!

Lees meer over effectief vet verliezen in onze blogs.

Deel dit bericht op:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Wellicht ook interessant

Scroll naar top